Fly24.bg

Правила за лица със специални нужди

Пътници с намалена подвижност

Всички услуги, публикувани на уебсайта, показани в офиса и/или чрез софтуера на Fly24.bg, са обект на наличността на доставчиците на услуги, условията и правилата за превоз (включително правилата за превоз на пътници, наложени от авиокомпанията), и ще бъдат допълнително приложени към Общите условия, определени от Fly24.bg.

Условията на доставчиците на услуги могат да включват разпоредби относно различни процедури за посадка, задължения (ако приложимо), или други ограничения. Fly24.bg не носи отговорност за изпълнението на тези правила, но от загриженост за своите клиенти, за да предотврати и премахне дискриминацията и да гарантира равенство за лицата със специални нужди, тя ви информира както следва.

Вашият договор за превоз с авиокомпанията, която осигурява вашия въздушен превоз, международен, вътрешен или вътрешна част от международно пътуване, подлежи на това известие, както и на всички други известия или индивидуални условия на превозвача условия, правила и приложими политики.

Превозвачът има право да откаже превоза на пътници, които не са съобразени с приложимото законодателство или които не представят своевременно всички необходими документи и информация относно специалните нужди.

Приемането за пътуване на лица с увреждания се основава на следните фактори:

  • Способността на агента по обслужване да предоставя такива услуги (необходимо оборудване, обучен персонал).
  • Ограничения (т.е. максимални ограничения за PRM на борда по тип самолет, приемане на борда определени категории от PRM).

За да гарантирате комфорта на пътуването за лицата с намалена подвижност, трябва да вземете предвид няколко фактора, като здравословното състояние на лицето, поисканото оборудване, засегнатите авиокомпании и максималните ограничения по тип самолет.

В тази връзка, всяка специална услуга за лица с намалена подвижност трябва да бъде поискана най-малко 72 часа преди полета, за да позволи на превозвача да организира и да завърши необходимите договорености. Обикновено тези заявки се съобщават на агента по време на резервирането на билета, който въвежда необходимата информация в резервацията на пътника. Неспазването на това правило може да доведе до анулиране на резервацията за полет от авиокомпанията.

За лица, страдащи от определени заболявания и считани за медицински случаи, авиокомпаниите ще поискат медицински данни относно здравословното състояние на пътника. Трябва да бъде попълнена специална форма MEDIF от лекуващия лекар на пътника и да бъде представена на компанията.

Формулярите могат да бъдат намерени на официалните уебсайтове на авиокомпаниите, които извършват конкретния полет или могат да бъдат поискани чрез агента по време на резервацията. След попълването от лекуващия лекар, формулярите трябва да бъдат представени на имейл адрес, който можете да намерите на официалните уебсайтове на авиокомпаниите, които извършват конкретния полет или могат да бъдат предадени чрез агента, който е направил резервацията.

Моля, информирайте ни до каква степен вашата подвижност е намалена. Съществуват три международно признати категории на инвалидни колички за определяне степента на увреждане:

  • WCHR - Wheelchair Ramp: Пътникът поиска инвалидна количка само за дълги разстояния; той е способен самостоятелно да изкачва стълби.
  • WCHS - Wheelchair Steps: Пътникът не може да изкачва стълби, но може самостоятелно да ходи на кратки разстояния.
  • WCHC - Wheelchair Cabin: Пътникът изисква постоянна помощ и не може да се движи на борда без помощта на друг човек - неговата собствена инвалидна количка е постоянно необходима.

Ако пътувате с вашата инвалидна количка, моля, информирайте ни за нейното тегло, размери и други специални характеристики (напр. сгъваема/несгъваема, спортна/електрически задвижвана и др.).

Инвалидни колички, задвижвани от електрически батерии, се приемат за превоз от авиокомпаниите при специални условия. Батерии, които не могат да се разлят (сухи или гелови батерии) могат да останат закрепени към инвалидната количка, но трябва да бъдат защитени, изключени и техните клеми изолирани преди посадката на самолета. Инвалидни колички с мокри или литиеви батерии не се приемат за превоз.

Превозът на оборудване за подвижност (инвалидна количка, качулки, други помощни устройства) за лица с намалена подвижност е безплатен. Те се превозват само в товарния отсек.

Пътници с частични нарушения на слуха или зрението

Пътникът трябва да информира за своето увреждане по време на резервацията, за да предаде информацията на авиокомпанията, която ще организира необходимата помощ. За пътниците с нарушения на слуха или зрението не се изисква медицинско свидетелство.

Пътниците с множествени чувствителни увреждания (зрителни и слухови) трябва да бъдат придружавани по време на полета.

Пътниците с намалена подвижност или нарушения на чувствителността могат да изразят предпочитанията си за мястото, заето на борда, но поради съображения за безопасност на полета тези предпочитания могат да бъдат ограничени до определени редове или места (напр. редове с аварийни изходи).

Пътниците с нарушения на зрението и слуха могат да бъдат придружавани от водещи животни (кучета). Превозът на служебни кучета се приема безплатно. Пътниците, пътуващи със служебни кучета, трябва да информират за това по време на резервацията.

Условия за приемане на служебни кучета на полети:

  • Теглото и размерът могат да бъдат ограничени.
  • Пътникът трябва да притежава свидетелство, потвърждаващо статута на "Водещо животно".
  • На животното не е разрешено да се движи по целия самолет.
  • На животното не е разрешено да заема седалка.
  • Животното трябва да бъде намузнато и на повод.

Fly24.bg не носи отговорност и не може да бъде претендирано обезщетение, ако пътникът не е летял или му е отказана посадка поради непредоставянето на своевременна информация за специални нужди.

Ако вашият маршрут включва превоз с различни превозвачи, трябва да се запитате при всеки отделен превозвач за информация относно правилата, приложими към лицата със специални нужди.

СВЪРЖЕТЕ СЕ С ПРЕВОЗВАЧА ЗА ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ